Speed palya leírása, 17,6 km, D +750

Speed palya leírása, 17,6 km, D +750 A pálya Sugásfürdő központjából, a medence mellől indul és a sárga pont turistajelzést követi a kicsi sípálya mentén, egy kb. 12 %-os emelkedőn. Melegen ajánljuk tehát mind az edzések, mind a verseny előtt az alapos bemelegítést. 1 km és 130 m szintkülöbség után egy irtásra érünk, ahol balra, majd 300 m után jobbra kanyarodunk. Innen az ösvény Előpatak végéig folyamatosan ereszkedik, a kék vonal turistajelzést követjük. Ez a szakasz kb. 6,7 km hosszú, 370 m-t ereszkedik, nem jelent nehézséget, viszont csodálatos panorámát nyújt a Bucsecs, Királykő, Jezer hegységekre, a Fogarasi havasokra. Előpatak központjában van az első frissítő pont (PA1, 7,6 km, 590 m mag.). A továbbiakban a traszé keresztezi az országutat, majd 300 m köves út után egy tisztáson át jobbra az erdőbe tér és innen 5.5 km-en át emelkedik, 400 m szinkülönbséget hidalván át. Felső szakaszán a Kárpát kanyarra nyújt csodálatos kilátást. Az emelkedő végéhez közel (13,3 km) szétválik a rövid és a hosszú pálya, a rövid egyenesen előre halad, majd az erdőbe érve jobbra fordul. Innen még kb. 4 km van a finisig. Az ösvény fenyőerdőkben halad tartva az 1000 m-es magasságot, a Gyertyános kútnál jobbra tér és a kék vonal turistajelzés mentén enyhén ereszkedik, míg visszavezet a pálya elején megismert irtásra. Itt balra kell fordulni és 1 km-en át ugyanazon az ösvényen kell haladni, amelyiken elindultatok (vagyis a pálya eleje és vége gyakorlatilag ugyanaz az útvonal, csak egyszer felfele, egyszer lefele tesszük meg). Az útvonalnak nicsenek veszélyes szakaszai, de ahhoz, hogy futva megtegye valaki, jó kondicióban kell lennie. Több pontján ellenőrző bírók és fotósok várnak akcióra készen. Hajrá!