Regulamentul oficial trail run Șugaș Race

Vă rugăm citiți cu atenție Regulamentul. 

1.                 Caracteristicile compețitiei

1.1.            Șugas Trail Running Race este o competiție outdoor de alergare montană;

1.2.            Traseele de concurs se desfășoară pe drumuri forestiere, drumuri publice, poteci turistice marcate și nemarcate. Traseele concursului va fi semnalizate corespunzător de către organizatori.

1.3.            Traseele de concurs vor avea 3 lungimi:

  • Traseul „Hobby” va avea aproximativ 7 km lungime și 313 m. diferență de nivel pozitivă.
  • Traseul „Speed” va avea aproximativ 17 km lungime și 760 m. diferență de nivel pozitivă.
  • Traseul „Raid” va avea aproximativ 27 km și 1300 m.  diferență de nivel pozitivă.

2.                 Condiții participare

  • Pentru traseul „Hobby” vârsta minimă este de 14 ani*.
  • Pentru traseul „Speed” vârsta minimă de înscriere este de 16 ani*.
  • Pentru traseul „Raid” vârsta minimă de participare este de 18 ani.

2.1.            Se consideră vârsta împlinită la data desfășurării concursului. Organizatorii Șugaș Race recomandă participarea doar persoanelor care sunt apte de efort din punct de vedere medical.

2.2.            Minorii (sub 18 ani) pot participa doar însoțiți de un părinte (se confirmă cu C.I. la fața locului) sau în baza unei declarații autentificată  notarial a părintelui (sau tutorelui legal) prin care se precizează faptul că acesta cunoaște regulamentul și își asumă, alături de concurent, riscurile și implicațiile participării la acest eveniment.

3.                 Categorii de concurs

  • Traseu „Hobby”: Open masculin, feminin
  • Traseu „Speed”: Open masculin, feminin
  • Traseu „Raid”:
    • MASCULIN: 18-29, 30-39, 40-49, 50+, Open
    • FEMININ: Open*.

*În cazul în care numărul concurenților la traseul „Raid – Feminin” depășește 29 de înscriși, se vor organiza categorii separate pe baza vârstei, respectiv 18-29, 30-39, 40+, Open;

3.1.            Se premiază categoriile de vârstă pentru care există minim 10 concurenți. Dacă la o categorie se înscriu mai puțin de 10 concurenți, aceasta se comasează cu categoria de vârstă inferioară următoare. Cronometrarea concurenților se va face la secundă, de către arbitrii aflați la finish.

4.                 Premii și fond de premiere

4.1.            Valoarea finală a fondului de premiere pentru alergare va fi anunțată la data de 25 septembrie 2021. Totuși valoarea minimă va fi de minim 6000 lei, premii în bani.

  • Cursa Hobby: se premiază cu diplome și trofee.
  • Cursa Speed: se premiază categoriile OPEN (M, F) primele 5 locuri în bani, trofee, diplome.
  • Cursa Raid: se premiază categoriile OPEN (M, F) primele 3 locuri cu bani, trofee, diplome+ premii în produse la categoriile de vârstă (locurile 1,2,3) după cum urmează: M (18-29, 30-39, 40-49, 50+), și (dacă e cazul) F (19-29, 30-39, 40+).

4.2.            Concurenții premiați la categoria OPEN nu se mai premiază în cadrul categoriilor de vârstă la care se încadrează, locul acestora fiind luat de următorul timp câștigător. (pentru a mări șansele tuturor concurenților de a ocupa podiumul și a fi premiat).

4.3.            Recordul Cursei se premiază separat DOAR la Cursa Raid (27 km), atât masculin cât și feminin. Actualul record în vigoare este de:

  • Masculin, Mitrică Leonard, 2017: 01:52:39;
  • Feminin, Găinariu Iulia, 2015: 02:29:54.

4.4.            Cursa Copiilor

  • Startul la cursa copiilor va fi la ora 14:00.
  • La cursa copiilor înscrierile sunt gratis și se fac la fața locului. Categoriile sunt în felul următor:
    • Categoria 4-6 ani*;
    • Categoria 7-9 ani;
    • Categoria 10-12 ani

*Copii de la categoria 4-6 ani e obligatoriu să fie însoțiți de un părinte pe toată durata cursei.

Pentru toți copii e necesară prezența unui părinte/tutore în vederea înscrierii la concurs.

Copiii vor fi premiați cu diplome, medalie finisher și dulciuri.

5.                 Echipament

5.1.            Obligatoriu*: numărul de concurs purtat într-un mod vizibil, pe fața tricoului, pe toată durata concursului si  pantofi de alergare cu profil montan.

5.2.            Recomandat: telefon mobil, haină de ploaie/vant, bidon de apă, batoane și geluri energizante,  bețe de trekking. Cei care utilizeaza bețele de trekking/ ski sunt obligați să le poarte pe durata concursului și să ajungă la sosire cu ele, neputându-le abandona pe traseu. Cei care abandonează bețele sau alt echipament pe traseu vor fi descalificați.

*În unele cazuri haina de ploaie poate deveni obligatorie.

6.                 Înscrieri si validarea înscrierilor

6.1.            Înscrierea se face prin completarea formularului de înscriere disponibil pe site.

6.2.            După completarea formularului, persoana înscrisă va primi un email de confirmare a înscrierii.

Atenţie: înscrierea devine activă numai după achitarea  contribuției de înscriere. Termenul de plată a înscrierii este de 5 zile lucrătoare  de la data înscrierii pe site. În caz de neplată înregistrarea de pe site se va șterge în mod automat. Fiecare înscris va trebui să achite o contribuție de participare în valoare de:

  • Cursa Hobby: include kitul de bază în valoare de 50 de lei, indiferent de perioada de înscriere.
  • Cursa Speed: include kitul de bază în funcție de perioada de înscriere după cum urmează:
  • Cursa Raid: include kitul de bază în funcție de perioada de înscriere după cum urmează:
 Până la 18.09.201919-30 SeptembrieLa fața locului
Hobby50 RON50 RON110 RON60 RON
Speed80 RON80 RON110 RON110 RON*
Raid80 RON80 RON110 RON110 RON*

Eventualele articole vestimentare și/sau promoționale se achită separat. La vom face publice de îndată ce vom avea informații despre disponibilitatea lor.

6.3.            ATENȚIE: Ultima zi de înscrieri online este 30.10.2021, inclusiv. Ultima zi de plată (data plății) pentru înscrierile online este 30.10.2021.

După 30.09.2021 înscrierile online se închid. Cei care doresc să se înscrie o pot face la fața locului DOAR în data de 09.10.2021 (pentru trail run) și 10.10.2021 (pentru MTB) la biroul de înscrieri.

Înscrierea la fața locului este conform tabelului de mai sus cu mențiunea că  cei înscriși la fața locului primesc doar numărul de concurs, acces la punctele de rehidratare, gulaș și apă minerală.

6.4.            În lipsa efectuării plății până la dată limită, se va achita costul aferent datei în care se efectuează plata.

6.5.            Taxa de participare NU se returnează în cazul în care o persoana înscrisă se răzgândește.

6.6.            Înscrierea și taxa de concurs se poate ceda unui alt concurent, o singură data, fără niciun cost suplimentar. Eventualele modificări legate de renunțarea/cedarea unui loc de înscriere trebuie făcute și anunțate până la data de 05.10.2019 ora 24:00.

Schimbarea probei de concurs implică un cost suplimentar de 10 RON.

6.7.            Validarea înscrierilor și ridicarea pachetelor de concurs vor avea loc vineri 08.10.2021 între orele 18:30-22:00, și sâmbătă 12 octombrie între orele 07:00-09:00.

6.8.            La validarea înscrierii se va prezenta cartea de identitate, se va semna luarea la cunoștiință a regulamentului și declarația pe propria răspundere în caz de accident.

6.9.            Înscrieri cadou și wildcarduri: Înscriere cadou se acordă de către organizator cu ocazia unor tombole, concursuri, ca premii sau ca invitații. Acestea permit accesul gratuit prin alegerea uneia dintre cele 3 curse la competiția de alergare montană Sugaș Race, dar include doar kitul de bază.

  • Înscrierea nu se poate vinde, nu este transmisibilă și nu se poate reporta pentru o altă ediție.
  • Posesorul unei înscrieri cadou trebuie să se înregistreze la secțiunea „Înscrieri” de pe sugasrace.ro urmată de trimiterea unui email în care să se specifice modalitatea prin care a intrat în posesia înscrierii (concursul X, tombola Y, etc).
  • Organizatorul își rezervă dreptul de a verifica veridicitatea informațiilor, orice tentativă de fraudă fiind sancționată cu excluderea din competiție.

Kitul de bază (participare) include:

Cursa HobbyCursa SpeedCursa Raid
Număr de concursNumăr de concursNumăr de concurs
Pct. alimentare&revitalizarePct. alimentare&revitalizarePct. alimentare&revitalizare
Medalie finisherMedalie finisherMedalie finisher
Trofee & diplome premianțiTrofee & diplome premianțiTrofee & diplome premianți
Salvare & asistență pe traseuSalvare & asistență pe traseuSalvare & asistență pe traseu
Intrare redusă SPAIntrare redusă SPAIntrare redusă SPA
CronometrareCronometrareCronometrare
Gulaș & apă mineralăGulaș & apă mineralăGulaș & apă minerală
Albume fotoAlbume fotoAlbume foto
Magnet personalizatMagnet personalizatMagnet personalizat
 Premii și fond de premierePremii și fond de premiere

Eventualele articole vestimentare / promoționale se achită adăugând costul acestora la contribuția de bază.

7.                 Modalităţi de plată

7.1.            Prin virament bancar sau plată online la:

Asociația Sportivă CovAlpin

Adresa: Str. Stadionului, nr. 21, bl. 17, sc. A, ap. 14, Sfântu Gheorghe, cod poștal 520059 , jud. Covasna, România

Cod fiscal: 37406610 Garanti Bank Sfântu Gheorghe Garanti Bank Sfântu Gheorghe

iBAN: RO21 UGBI 0000 5220 0675 1RON Detalii înscriere: Nume, prenume, contribuție Șugaș Trail Race.

8.                 Ședință tehnică și Startul

8.1.            Va exista o singură ședință tehnică, data acesteia fiind indicată de către organizatori pe măsura apropierii evenimentului.

8.2.            Toate cele 3 secțiuni vor lua startul sâmbătă 12 octombrie 2019 la ora 10:00.

8.3.            La Cursa Copiilor startul va avea loc sâmbătă 12 octombrie, ora 14:00.

9.                 Puncte de alimentare și puncte de control

9.1.            Pe traseu vor fi amenajate puncte de alimentare (PA) și puncte de control (PC).

9.2.            Concurenții au obligativitatea de a trece prin toate punctele de control, în caz contrar vor fi descalificați. În punctele de alimentare se vor gasi apă, băuturi energizante, fructe și glucoză.

9.3.            În punctele de alimentare nu se vor găsi pahare de unică folosință. Concurenții au obligativitatea de a avea asupra lor căni flask sau bidoane de hidratare din care vor bea.

9.4.             Toate punctele de alimentare sunt în același timp și puncte de control.

10.             Timpi limită

  • Timpul limită pentru parcurgere traseului „Raid” este 13.30 (3:30 de la start) la punctul de alimentare din Valea Corlatului, respectiv ora 16:00 la finish ( 6:00 h de la start).
  • Timpul limită pentru parcurgerea traseului „Speed” este de 4:30 ore de la start, respectiv ora 14:30.
  • Pentru traseul Hobby nu există timp limită, lungimea acestuia fiind relativ scurtă.

Este interzisă continuarea cursei după depășirea timpilor limită intermediari.

Concurenții care vor dori continuarea cursei după depașirea vreunui timp limită o vor face în afara concursului și vor alerga pe propria raspundere.

11.             Retragerea din cursă

Organizatorii  își rezervă dreptul de a opri un participant în următoarele cazuri:

  • s-a accidentat după start, iar starea nu-i mai permite continuarea cursei;
  • depăsirea timpului limită intermediar
  • în cazuri excepționale.

12.             Siguranţa pe traseu

12.1.        Pe parcursul concursului circulația rutieră pe porțiunile de drum deschise traficului rutier nu va fi restricționată, de asemenea pe traseul concursului se pot întâlni alte autovehicule, turiști, animale domestice sau sălbatice. Acest fapt atrage asupra participanților obligația de a respectă regulile de conduită în trafic impuse de lege.

12.2.        Orice accident în care sunt implicați participanții de la Șugaș Trail Running Race, survenit în timpul desfășurării concursului din nerespectarea regulilor de concurs și a regulilor de conduită în trafic impuse de lege va fi în responsabilitatea celor implicați în accident.

12.3.        Alergătorii sunt responsabili pentru participarea la această cursa, organizatorii nu își asumă nici un fel de obligație în cazul în care vreun concurent se rănește sau se accidentează sau alte consecințe ce pot apărea din cauza participării la acest concurs. De-a lungul traseului vor fi echipe Salvamont pregătite sa intervină în caz de accidentări. De asemenea va exista ambulanță și punct medical în zona de start/finish.

12.4 Prin semnarea regulamentului și a declarației pe proprie răspundere participanții certifică faptul că au citit, au înțeles și sunt de acord cu participarea la această cursă precum și a pericolelor care pot surveni pe parcursul acesteia: animale sălbatice, trafic auto, fenomene meteorologice, căderi de grindină, frig, averse, fulgere și tunere, alte pericole care nu au putut fi prevăzute de organizatori.

12.4.        Organizatorii nu își asumă răspunderea pentru obiectele pierdute sau uitate pe traseu în timpul concursului.

13.             Penalizări

13.1.        Organizatorii își rezervă dreptul de a descalifică sau penaliza orice participant dacă nu respectă acest regulament sau într-una din următoarele situații:

  • ratarea unui punct de control;
  • pierderea numărului de concurs sau participarea fără numar prins într-o manieră vizibilă;
  • utilizarea unui mijloc de transport pe durata cursei;
  • depășirea timpilor limită;
  • abaterea de la traseul impus de către organizatori
  • abandonarea de echipament, ambalaje și orice alte resturi pe traseu;
  • comportament nesportiv față de alți concurenți sau lipsa de respect față de oficiali, organizatori, public susținător, localnici.
  • neacordarea de ajutor unui alt alergător aflat în dificultate
  • însoțirea în cursa în afară zonelor de hidratare/alimentare/finish delimitate de către organizatori

14.             Suporteri

  • Este interzis ajutorul de orice fel din exterior excepție făcând punctele de alimentare de unde participanții pot primi alimente și băuturi energizante de la suporteri și spectatori. Spațiul va fi delimitat și marcat de organizatori.
  • Deasemeni este interzis ca membrii echipelor, suporterii și spectatorii să însoțească participanții în cursă.
  • Pe durata cursei fiecare participant trebuie să-și care singur echipamentul și îi este interzis să primească ajutor din exterior.
  • Organizatorii pot penaliza/descalifica participanții ai căror suporteri nu respectă aceste reguli.

15.             Anularea cursei

15.1.        Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica traseul în orice moment, cu obligativitatea de a anunța modificările în prealabil.

15.2.        Organizatorii își rezervă dreptul de a anula/amâna cursa în cazuri excepționale cu condiția ca toți participanții să fie anunțați în prealabil. În cazul unor condiții meteorologice nefavorabile sau/și alte condiții speciale organizatorii își rezervă dreptul de a opri cursa sau de a modifica bariera orară.

15.3.        În caz de forță majoră se înțeleg evenimentele care ar putea influența buna desfășurare a maratonului cum ar fi: inundații majore, dezastre naturale sau evenimente politice majore care îi determină pe organizatori să anuleze competiția. În acest caz taxa de participare nu va fi returnată, se va stabili altă dată pentru desfășurarea competiției.